onsdag 23 september 2020

Om att vara ingenting

Mamma ringde på hos oss

Jag vill se min dotter

sa hon

Då var jag medvetslös

i vårat sovrum


Jag vaknade i ambulansen

Vem ska vara hos dig? fråga dom

Jag tänkte på dig och hur du säkert skulle lida

om jag valde någon annan


Han ska vara med mig

Det måste varit fruktansvärt för dig

att jag nästan dog


Mammas ansikte

Förlåt

Det var dom som älska mig

och nånting större

Mina systrar

som jag svek

När jag inte kunde hata dig

Fast jag nästan dog i vårat sovrum


Hjälp mig sa jag

Snälla

Du stängde dörren

Du spela fifa


Jag gav upp

blundade i sovrummet

Det är så här det känns

att vara ingenting


På sjukhuset grät du

Jag tröstade dig

Det var svårt med alla slangar


Du var så rädd för att bli ensam

Jag hade redan varit det länge

Så när som på den lille i min mage


Jag var alltid starkare än du






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar